Amanat Acquires a 60% stake in Human Development Company for SAR220.3 million

 Amanat Acquires a 60% stake in Human Development Company for SAR220.3 million

دبي في 28 أكتوبر / وام / أعلنت اليوم شركة أمانات القابضة، المدرجة في سوق دبي المالي، عن استحواذها على حصة 60% في شركة تنمية الإنسان وهي المزود الرائد في تقديم الخدمات الخاصة للرعاية والتعليم لأصحاب الهمم في المملكة العربية السعودية من خلال مجموعة من الخدمات التعليمية والطبية والتأهيلية،  وذلك مقابل 220.3 مليون ريال سعودي (215.3 مليون درهم) مع زيادة خاضعة لنمو الأبارح المستقبلية قد تصل إلى 47.1 مليون ريال سعودي.  يتوزع نطاق تواجد شركة تنمية الإنسان على 6 مناطق مع توفير خدمات ل 3,000 مستفيد من خلال 9 مدارس و22 مركزاً للرعاية النهارية  وعيادات طبية تأهيلية متخصصة. تتماشى هذه الصفقة مع استراتيجية أمانات الاستثمارية وتدعم كل من قطاعي الرعاية الصحية والتعليم من خلال التوسع لتلبية احتياجات أصحاب الهمم. يعاني قطاع الخدمات الخاصة للرعاية والتعليم من نقص في توفير الخدمات المطلوبة على المستوى الإقليمي مع وجود محركات نمو أساسية، وأمانات تهدف إلى قيادة تطور هذا القطاع من خلال تعزيز جودة الخدمات المقدمة والوصول إلى الشريحة السكانية المعنية.  وقال رئيس مجلس إدارة أمانات، حمد الشامسي إن الاستحواذ على حصة الأغلبية في شركة تنمية الإنسان يدعم أهداف أمانات الاستراتيجية القائمة على الاستثمار في أصول رائدة لها القدرة على بناء منصات قابلة للتطوير. وسيكون لشركة تنمية الإنسان دوراً أساسياً في دعم وتعزيز مكانة أمانات كشركة رائدة في توفير الخدمات الخاصة للرعاية والتعليم لأصحاب الهمم في المنطقة من خلال سجلها الحافل وشبكة خدماتها المتنامية ذات الجودة العالية. وقد سلّطت أمانات الضوء على الحاجة إلى مثل هذا النوع من الخدمات، وعلى قدرتها في التوسع لتلبية الطلب المتزايد للخدمات الخاصة للرعاية والتعليم في المنطقة ،ونتطلع إلى تعزيز مكانة شركة تنمية الإنسان وجني ثمار أوجه التعاون المشترك عبر كل من قطاعي الرعاية الصحية والتعليم.  

Amanat Holdings has announced the acquisition of a 60% stake in Human Development Company (HDC), a provider of special education and care (SEC) services in Saudi Arabia covering educational, medical, and rehabilitation services, for an initial consideration of SAR220.3 million (AED215.3) and a contingent consideration of up to SAR47.1 million payable subject to future earnings growth.

HDC has a presence across six provinces and caters to over 3,000 beneficiaries through a network of nine schools, 22 daycare centres and specialised rehabilitation medical clinics.

The transaction is in line with Amanat’s strategy and strengthens both its Healthcare and Education platforms by expanding their reach to cater to People of Determination.

The SEC sector is underserved regionally with strong underlying growth drivers, and Amanat aims to lead the development of this sector to enhance quality and access to this vulnerable segment of the population. HDC’s commitment to a high-quality service offering and its proven scalable business model make it well-positioned to be a leading driver in the development of the SEC sector in the region.

Through the Transaction, Amanat will partner with a pioneering leadership team led by the founder of HDC, Dr. Omar Al Modayfer, a Senior Consultant Psychiatrist specialising in child and adolescent psychiatry and family therapy.

WAM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *